przez Peter_w » 4 lut 2014, o 00:53
Sklep który przynosi dochody to sklep z klientami i najczęściej dużą ilością towarów. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że tradycyjny hosting współdzielony nie nadaje się do takich zastosowań. To, że na takim hostingu w czasie testów działa wszystko poprawnie nie oznacza, że w będzie tak zawsze. Składa się na to wiele czynników niezależnych od naszej aplikacji. W literaturze jest sporo wzmianek o tym, że czas otwierania strony ma kapitalne znaczenie dla potencjalnej konwersji. Czy oszczędzając nie strzelamy sobie w kolano ?
Spotkałem się już z takim systemem, gdzie ze względu na praktycznie zerową frekwencję (kilka wejść dziennie) cache praktycznie nie był używany. Standardowo w OC czas życia pliku Cache ustawiony jest na 1 godzinę. Sporadyczne wejścia w interwałach >1h (np. na tą samą stroną lub na stronę wykorzystującą ten sam moduł których działa z cache) powodowały odświeżanie cache co dopiero w kolejnym wejściu na tę samą stronę dawało efekt przyspieszenia. Proponuję zatem w takich przypadkach zwiększyć czas życia cache np do 24h. W pliku system/library/cache.php w 3 linii znajduję się:
private $expire = 3600;
To czas życia cache podany w sekundach. Dla 24h należy wpisać cyfrę 86400.
Konsekwencją tej zmiany może być opóźnienie w aktualizacji niektórych danych o produktach. Jeżeli więc dane w sklepie są edytowane to powinno się skasować cache zaraz po zakończeniu edycji.
Poświęciłem sporo czasu na optymalizację swojego pierwszego OC i nie udało się uzyskać takiego wyniku jak na OC bez jakiejkolwiek optymalizacji ale zainstalowanym na serwerze dedykowanym. Mimo wielu zainstalowanych modułów wszystko śmiga idealnie. Tu stajemy przed kolejnym problemem. Nasi klienci nie zawsze są skłonni do "inwestycji" i naciskanie na serwer dedykowany może skończyć się odrzuceniem naszej oferty. Ale czy warto starać się o robotę u kogoś kto zarabia oszczędzając ?.....