witam,
przymierzam się do przeniesienia obecnego sklepu z silnika oscommerce na Opencart lub Prestashop.
Nie chcę przenosić sklepu na model sas, a jako, że w sklepie planuję dość sporo modułów dedykowanych (lub dość mocno przerobionych standardowych pod własne potrzeby), zatem nie bardzo chcę wiązać się z firmami oferujących gotowe sklepy (i tak z powyższych względów skazany będę zapewne na odpięcie od aktualizacji).
Tym samym skłaniam się do wyjścia od sensownego "silnika" bazującego na rozwiązaniach open source, mającego już na wyjściu sporo standardowych modułów, które można dostosować/zmodyfikować dowolnie wg potrzeb.
Poza Prestą i OpenCartem nie mam innych pomysłów (Magento raczej tu odpada ze względu na mocne obciążanie zasobów).
W związku z powyższym szukam stabilnej firmy z bardzo dużym doświadczeniem w e-commerce - faktura (nie prywatnych osób, gdyż potrzebuję stałej opieki i szybkiej reakcji w razie problemów, a współpracę na umowy zlecenia itp. już przerabiałem. W dużej mierze wspominam pozytywnie, ale szukam firmy pewnej, na lata), które zajmą się wdrożeniem i późniejszym rozwojem kompleksowo (funkcje, design, hosting, pomoc techniczna, opieka nad sklepem, modyfikacje, najlepiej też mającą w ofercie SEM).
Poniżej podaję kilka istotnych kwestii (związanych z koniecznością przeniesienia wszystkiego z obecnego sklepu oscommerce (zaznaczam, że mocno modyfikowanego przez wiele lat przez kilka różnych osób):
I. Konieczne kwestie związane z obecna bazą, klientami, produktami, ustawieniami itd. w moim oscommerce:
- przeniesienie kont klientów bez konieczności zmiany haseł/ przeniesienie punktów klientów (program punktowy), adresów domyślnych i pozostałych adresów z książki adresowej klientów
- przypisanie klientów do newslettera według obecnego stanu
- produktów, związanymi z nimi kategorii, atrybutów i pól z bazy danych (autor, producent, liczba stron, format, oprawa, rok wydania, płeć, wiek itd.)
- zdjęć głównych i dodatkowych związanych z produktami
- recenzji produktów
- loginów i haseł pracowników
- plików związanych z produktami (fragmenty pdf, jpg, mp3, dema programów itd.)
- flag statusów: promocje, nowości, bestsellery - z zachowaniem stanu z obecnego sklepu
- zamówień klientów
- statystyk google analytics
- google adwords
- obecnych ustawień boxów: "Produkty podobne", "Klienci, którzy kupi produkt X, kupili także...", "Inne z tej serii"
+ algorytmu (prostego) związanego z nimi (lub najlepiej ustanowienie-wdrożenie innego, związanego z personalizacją ścieżki zakupowej, czego mój sklep nie posiada lub w bardzo minimalnym zakresie wymyślonym przez mnie).
II. Technologia (silnik nowego sklepu)
- sklep dostosowany do urządzeń mobilnych (RWD),
- chcę uzyskać zawartości wyłącznie tych elementów/treści (kodu, funkcji), których potrzebuję. Dlatego nie chcę zwracać się np. do firm typu IaI-shop, których sklepy są wprawdzie bardzo rozbudowane funkcjonalnie, ale skazany jestem na funkcje, które są mi np. zbędne, a płace za nie niejako w abonamencie (model SAS)
- potrzebuję bardzo dobrego projektu graficznego
- dobrego zabezpieczenia sklepu (bezpieczeństwo, brak jakichkolwiek luk)
- bardzo dobrej optymalizacji sklepu, żeby był jak "najlżejszy" i błyskawicznie się wczytywał/przeładowywał itd (z punktu widzenia Klienta), a myślę, że niektóre skrypty związane z automatyczną personalizacją mogą być dosyć wymagające. Dlatego zwracam się do ekspertów, nie
do przypadkowych osób.
- opieki technicznej (w razie usterek, awarii)
- projektowania nowych modułów związanych z potrzebami, wymogami rynku (bo przecież dosyć szybko to się zmienia).
- takiego zaprojektowania (i dobrania języka) i żeby różni programiści mogli bardzo łatwo dorabiać dodatkowe funkcje niezależnie
(możliwość dowolnej przebudowy, rozbudowy w przyszłości, tzn. dany moduł nie wpływa na działanie innych ? możliwość włączenia/wyłączenia danego modułu bez wpływu na funkcjonowanie pozostałych, dopisanie dodatkowych modułów itd., bez konieczności
wgłębiania się w kod całego sklepu, powiązań itp.)
- grafika oddzielona od kodu
- optymalny pod pozycjonowanie (seo)
Specyfikację zawierającą indywidualne modyfikacje (wykraczające poza funkcje i moduły widoczne w demo Presta 1.6) udostępnię zainteresowanym firmom, od których otrzymam:
- odnośnik do portfolio
- odnośnik do ich strony
- informację zwrotną nawiązującą do powyższej wiadomości (w szczególności odniesienia się do możliwości przeniesienia wszystkich elementów z obecnego sklepu, łącznie z kontami klientów (ważne!) bez konieczności zmiany haseł
Budżet: 20 000 zł
Czas zlecenia: liczy się jakość wdrożenia, więc spokojnie 4-5 miesięcy
pozdrawiam
Paweł Sierakowski