Witam,
Jeżeli strona główna ma być tylko zbiorem kilku banerów przekierowujących na poszczególne sklepy, to ja pewnie wykonałbym ją jako statyczny html, po prostu plik index.html z grafikami i odnośnikami. W ten sposób i tak serwer www najpierw patrzy za plikiem index.html w folderze głównym, a później index.php, więc problem z głowy - index.html przekierowuje dopiero na index.php.
Jeżeli myślisz jednak nad trzema sklepami i blogiem, który na nie przekierowuje i zależy Ci jeszcze na panelu administracyjnym dla bloga, to polecam połączenie Wordpress i Opencart. Wtedy pod domeną główną, czyli sunny-house.co.uk umieszczasz Wordpressa wraz z jego wszystkimi dodatkami, a w podfolderach będą sklepy, np. sunny-house.co.uk/shop1/ itd.
Ja zawsze uważam, że ze strony pozycjonowania istotne jest to, co chcesz promować. Jeżeli chcesz żeby klienci widzieli najpierw bloga, a później sklep internetowy, czyli promujesz jedną domenę, to warto zrobić przekierowanie na zasadzie shop1.sunny-house.co.uk lub sunny-house.co.uk/shop1/ - w obu przypadkach promujesz sunny-house.co.uk. Metoda którą pójdziesz uzależnia w przyszłości klucz SSL, jaki będziesz musiał dla sklepów kupić. 1 Metoda, czyli shop1.sunny-house.co.uk wymaga od Ciebie zakupu droższego certyfikatu SSL typu wildcard (*.sunny-house.co.uk). Druga metoda spokojnie zostanie obsłużona przez najtańszy certyfikat SSL dla domeny sunny-house.co.uk.
Którą stronę pozycjonować? Tę, którą chcesz promować
Zawsze w kodzie sklepu możesz dodać wpisy mówiące która domena jest domeną nadrzędną, gdzie jest oryginalna strona, a gdzie duplikat w innym języku, itd. Meta tagi są idealne do takiej roboty. A pozycjonowanie trzeba zacząć od zadanie sobie pytania: co chcę osiągnąć i na co mają natrafiać klienci wyszukujący np. w Google.